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KOEI:狙うは海外市場? 

狙うは海外市場。新社長松原氏が語るコーエーの戦略
http://www.4gamer.net/games/019/G001972/20070927043/

F**K Off

KOEI still haven't replied my complain letter.

KOEI has such kind of customer services want to target the overseas market?

B*ll Sh*t.

I would never buy any KOEI products again.

KOEI = S. Ho.

fcuk1.jpg

The Royal Channel 

The Official YouTube Channel for the British Monarchy

http://www.youtube.com/theroyalchannel

The day after tomorrow... 

I've been playing 大航海時代online since June 2005.
why do i still play it?
-for the people
-for the challenge
-for fun!
It's like planting a tree and watching it grow,
first its fragile and weak, one little accident could mess it up for a while,
but as time goes on it grows until it becomes strong.

When I reached the level could sail a larger ship, I was really happy.
The skill from one level increase to the other level and can do more,
I was happy too.
I am proud of England. I am proud of that I could join the 投資祭 although I am just a week and poor person.
I am not alone. I had met so many kind people in the game.

Thanks for 英国商連, 英国宝石商, 王立海軍, 英国pkk, 英国海賊商,
those who let me join their 海事 and 冒險 party which include all flags,
and those who pull me back to the port when I was a newbie who is in white flag on the sea...

I believe to help each others, the world would become better.
I always help the newbie who is in white flag on the sea to pull them back to ports,
most likely in North Sea.

If you had heard there is a U.S. online game called Second Life,
players act as their new lifes in the game.

If you say what is my second life? 沢渡ほのか in 大航海時代online is my second life.
You've never found the same 沢渡ほのか in other games.
You've never found the same 沢渡ほのか in other servers.
You've never found the same 沢渡ほのか in other locations.
沢渡ほのか in Notos is special.

And KOEI kill her on 28 November, 2007. KOEI is a murder.

-------------
沢渡ほのか is death.

But I still want an answer because I am still a customer.
I have right to ask and complain as I had paid.

I want to know why they had accepted the overseas connection for 3 years?
I want to know why they accepted the overseas payments
if they had policy that for Japan in Island use only?
I want to know why I still can register a new account and use the trial version to play?
I want to know why KOEI banned the 2 accounts which are excutly in Japan,
but KOEI said they are oversea?

Until now, KOEI still cannot give me a satisfactory answer.
There is no reply.

Some others got a reply which KOEI said "For Japanese only"!!!!!!

Some others got a reply which is 99% similar to the first copy/paste one.

Some others complained and got a reply said "you are so annoying and will ban your account for next time"

I've never seen such kind of customer service in Great Britain, Hong Kong, US,
even mainland China.

Japanese always said customer is God.
This is such kind of God service; that's why no one believe God.

--------------
大航海時代online is my first online game.
The first KOEI game I played is 三国志(1st) English version which I played it on my old 80286 in 1993. (The 80286 is my parent's retire computer where the game was installed. My first computer is an AppleII and wrote my first program in 1988 when I was 6.)
My first built game website is about 大航海時代4.
My favorite game is 大航海時代2.

I've never through that my second life is killed by KOEI, never.

As such kind of so called Japanese international company has such kind of customer service,
and the concept of contract is quite different from international;

The only thing I could do at this time is that
KEEP AN EYE on those business contracts with Japanese Companies.
This is just what I can do on my real life.

ユーザーのお問い合わせに対し、完全無視の企業姿勢を貫いている 

すでにご存知のように、先日コーエー運営サイトに、我々から、『何卒誠意あるご対応を求む』というお問い合わせ、ご要望を提出させていただきました。

しかし、誠に残念なことですが、今回は誠意のあるなし以前に、ユーザーに対するご返事を出すこと自体怠って、大企業というのを盾に、『ユーザー、ファンの声に対して、完全無視を貫く』という、とても東証一部上場企業のあるべき企業姿勢としては思えません。そして、このようなご対応は我々のような当事者だけでなく、何ら違反していない日本在住のユーザーに対しても同様に行われており、コーエーの現社長が委員長をお勤めの「社団法人コンピュータエンターテインメント協会におけるオンラインゲーム運営ガイドライン(http://www.cesa.or.jp/game_online/pdf/onlinegame_guideline.pdf)」の趣旨に則した、オンラインゲームの運営・サポートをされているとは到底思えません。

殆どのメンバーが古くからの大ファンである私たちとしては、本当に言葉で表現できないくらい、悲しく思います。 そして、他の多くのコーエーファンもきっと、私たちと同じ気持ちであるでしょう。

 しかし、我々は今でも御社がいずれ私たちの声に耳を傾けてくれることを信じています。これからも引き続き誠意を持って、御社にお問い合わせをしてまいる所存です。御社が話し合いの場を設けていただくまで、決して諦めません。何卒誠意あるご対応を承れますよう、お願い申し上げます。

DOL「海外の友を救う会」本部:http://rescue.ben7.net/

何卒誠意あるご対応を求む 

私のメール
koei1.jpg

koei2.jpg


KOEIのメール
koei3.jpg


天然さんのKOEIの返信としての同上。
http://imusam.blog23.fc2.com/blog-entry-531.html


何卒誠意あるご対応を求む

大航海時代 Online サポートセンター 担当方

 早速のご返事誠にありがとうございます。さて、ご返事の内容についてですが、残念ながらとても誠意を感じられるものではございません。

 しかし、だからといって、私はこれからも引き続き誠意を持って、御社にお問い合わせをしてまいる所存です。

 まず、御社の代表取締役執行役員社長COOで、前大航海時代 Onlineプロデューサーでいらっしゃる松原健二様が委員長をお勤めの社団法人コンピュータエンターテインメント協会(CESA)における「オンラインゲーム運営ガイドライン」では、

4.不正行為について
(2)オンラインゲームで発生した不正行為については各運営企業の判断により対処及び事実関係を整理した上で状況を確認、事態の収拾にかかる期間などを利用者へ適宜情報提供する。

とあります。しかし、現在に至り、御社は我々利用者(非当事者も含め)・当事者に対して、今まで何一つ「事実関係の整理」や「確認」などの「適宜な情報」をご提供いただいておりません。

 また、同じガイドラインの(3)の3、(3)の7においても、御社が今まで2年半以上という長い期間で、海外からアクセスしているプレイヤーに対して、「大航海時代Onlineは日本国外での使用を禁ずる」と周知させる義務を怠っているといわざるを得ません。

 そして、現在に至って、御社からのご返事、ご対応において、「処分の内容や理由」、「海外のプレイヤーが理解できる規約内容」など、海外のプレイヤーが理解できる形を取るなどの対応と努力を一切なされておらず、とても「お客様」に誠意を持って対応し、努力されているとは思えません。

 まずは、コピー&ペーストのご返事をやめ、誠意のあるご対応、そして交渉の席を設けることをご要望いたします。

 以上です。ご多忙のところ、失礼いたしました。

DOL「海外の友を救う会」本部:http://rescue.ben7.net/

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